FAQ – KAILA til sagsbehandlere
Her har vi samlet svarene på de mest almindelige spørgsmål om KAILA til sagsbehandlere. Har du et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på nedenfor? Kontakt os venligst på kundeservice@karnovgroup.com, så hjælper vi dig!
Indhold og kilder
Hvad adskiller KAILA fra KAILA til sagsbehandlere?
I KAILA til sagsbehandlere findes der kommunespecifikt indhold såsom Spørg eksperten, nye håndbøger og myndighedsforskrifter – i modsætning til KAILA til jurister og advokater.
I den kommunetilpassede løsning kan dokumentansvarlige personer uploade interne dokumenter, fx arbejdsgange, procedurer og kvalitetsstandarder, der regulerer kommunens drift.
Dermed kan KAILA, bruge både det kvalitetssikrede indhold på Karnov’s platform og kommunens egne dokumenter som kilde, når KAILA generer svar.
Indeholder KAILA materiale, der ikke allerede findes på Karnovs platform?
Præsenteres kilderne i en bestemt rækkefølge?
Anvendelse og funktionalitet
Kan KAILA integreres med kommunens fagsystemer?
Nej, ikke på nuværende tidspunkt.
Kan man linke til dokumenter i stedet for at uploade dem?
Hvis man uploader egne dokumenter – er de så kun tilgængelige for kommunen selv, eller deles de videre?
Kan man tilføje andre kommuners eller myndigheders dokumenter?
Kan man indlæse en rapport i systemet og stille opfølgende spørgsmål?
Kan man tilføje egne sagsområder (fx kollektiv trafik, kultur, regional planlægning)?
Kan man gemme og genbruge spørgsmål eller prompts?
Er der planer om en funktion, hvor man kan uploade et dokument til juridisk gennemgang?
Kan jeg bruge løsningen på mobilenheder?
Kan jeg eksportere svarene til andre formater?
Er der en begrænsning på antallet af spørgsmål?
Hvilke filformater kan uploades (fx interne retningslinjer og guides)?
Ansvar og kvalitetssikring
Kræver det juridisk baggrund at vurdere kilderne?
KAILA er udviklet til både jurister og ikke-jurister, men der kræves faglig forståelse for at vurdere svarets relevans.
Er det brugeren, der i sidste ende har ansvaret for at afgøre gældende ret?
Hvem står for kvalitetssikring af svarene?
Hvordan sikrer I, at KAILA ikke finder på kilder eller domme?
Hvordan kvalitetssikres kommunernes brug af løsningen?
Sikkerhed og teknik
Hvordan håndterer KAILA informationssikkerhed (lagring, kryptering, drift)?
KAILA har flere lag af informationssikkerhed og følger principperne i ISO 27001.
For yderligere information henviser vi til vores ISAE 3402-revisionsrapport og vores Compliance Whitepaper.
For yderligere information henviser vi til vores ISAE 3402-revisionsrapport og vores Compliance Whitepaper.
Kan løsningen køre lokalt?
Kræver upload-funktionen en databehandleraftale?
Er KAILA isoleret (sandboxed), eller kan den tilgå internettet?
Hvor ligger serverne?
Hvilken AI-model anvender KAILA?
Adgang, licenser og priser
Er KAILA kun for kommuner, eller også for regioner?
Løsningen kan også bruges af regioner.
Er KAILA til sagsbehandlere inkluderet i en eksisterende abonnementsløsning?
Hvordan prissættes løsningen?
Kan enkelte medarbejdere betale for adgangen selv?
Gives der mængderabat ved mange brugere?
Findes der en prøveperiode eller demo?
Skal en kommunal jurist, der arbejder med både kommunal- og civilret, have begge versioner?
Support og uddannelse
Hvordan bliver man dokumentansvarlig?
Kommunen udpeger selv en eller flere dokumentansvarlige.
Når vi modtager oplysningerne, får de rettighed til at uploade dokumenter i systemet.
Når vi modtager oplysningerne, får de rettighed til at uploade dokumenter i systemet.